04 d’abril 2008

Tonyina en semiescabetx

Em fa molta il·lusió penjar avui una recepta original del meu pare, el xef Cesc :). Li agrada molt fer experiments a la cuina i, de vegades, li surten coses tan bones com aquesta tonyina, que molt amablement m'ha explicat per poder-la compartir amb tothom. Dono fe que queda molt bona i molt gustosa. Som-hi, doncs!

Ingredients (per a 2 persones)
  • 4 talls de tonyina fresca
  • 4 alls (sense pelar)
  • 3 fulles de llorer
  • 1 branqueta de farigola
  • 8 cullerades de tomàquet triturat
  • 1 polsim d'all i julivert
  • 2 cullerades de vinagre de vi
  • oli
  • farina
  • sal
  • sucre


Preparació

En una paella amb oli generós posem a fregir els alls, sense pelar, després de haver-los esberlat donant-los un cop.

Un cop ben dauradets (amb compte que no es cremin) hi tirem les fulles de llorer i les hi deixem només uns segons perquè no es cremin. Retirem els alls i el llorer i ho reservem en un plat.

Salem i enfarinem els talls de tonyina i els fregim lleugerament en el mateix oli. Un cop cuits, els traiem i els reservem.

En la mateixa paella, i amb el foc suau, hi tirem el tomàquet amb un polsim de sucre (per matar l'acidesa del tomàquet), all i julivert, la branqueta de farigola i els alls fregits i les fulles de llorer que teníem reservats. Esperem que es cogui tot plegat una mica i ja hi podem afegir els talls de tonyina i el vinagre. Donem una volta als talls de tonyina perquè s'amarin de la salsa i... a servir.
Es pot presentar en una safata amb una branqueta de farigola al mig.

El xef recomana acompanyar el plat amb un vi rosat d'agulla. :)


4 comentaris:

Anònim ha dit...

mmm... fa molt bona pinta!

recordo que em va sobtar molt el primer cop que vaig sentir que havia de tirar sucre al tomàquet. no ho entenia, si acabava sent un plat salat, perquè coi hi havia de tirar sucre? ;-)

bon dia!

(idea-suggeriment: que penjaràs la recepta de la tarta de santiago? :-D)

la divina ha dit...

Hola, neska!
Ui, jo no he provat mai de fer tarta de Santiago...

neska polita ha dit...

divina, veig que no has posat foto del plat en qüestió.

jo m'ofereixo (aquestes coses em costen molt, però bueno) a venir a fer la foto un dia que ho preparis. i, ja que hi sóc, a menjar-ho. el que sigui pel bloc.

:-P

la divina ha dit...

Aix, que sacrificada que ets... :P