23 d’abril 2008

Pastís de ricotta i porro

Un cop més, una recepta d'importació italiana. Aix, és que en saben molt per allí! Aquest cop he d'agrair a la Roberta que me la passés, l'he feta un munt de vegades i sempre ha tingut molt d'èxit. A més, és molt fàcil de fer.


Ingredients
  • 1 ou
  • 2 porros
  • 250 g de ricotta (una terrina, vaja)
  • 1 làmina de pasta de full
  • una mica de formatge parmesà o grana padano ratllat
  • nous per decorar
  • sal
Preparació

Primer de tot coem els porros tallats petits en una paella amb una mica d'oli i un polsim de sal. per una altra banda, barregem l'ou batut amb la ricotta i el formatge ratllat. Quan el porro ja sigui cuit, esprem que es refredi una mica i l'afegim a la barreja.
Folrem un motlle de quiche amb la pasta de full. Punxem una mica el fons amb una forquilla, la cobrim amb un paper d'enfornar i la posem al forn, preescalfat a 180 graus, 5 minutets, que s'infli una miqueta. Traiem la pasta de full del forn, li traiem el paper de sobre i la farcim amb la barreja dels formatges i els porros. Decorem el pastís amb unes quantes nous i el coem al forn a 180 graus fins que veiem que la superfície ha agafat una mica de color. Desemmotllem i llestos!

Tot i que es pot menjar calent, jo trobo que aquest pastís és molt més bo tebi o fred, així que haureu de tenir la precaució de fer-lo amb una miqueta de temps ; )


Nyaaam! I bona diada de Sant Jordi a tothom!




11 comentaris:

neska polita ha dit...

jo aquesta recepta te l'he copiat moltes vegades (moltes!) i també ha tingut molt d'èxit. que consti que sempre dic que ho he copiat de tu, eh!

bona diada de sant jordi a tu també!

petonet!

neska polita ha dit...

perquè... la recepta per fer pasta de full casolana, la saps?

la divina ha dit...

Dona, no cal pas que diguis que l'has copiada de mi! Total, ja veus que jo tampoc no me l'he inventada. Però, gràcies, de totes formes.

Jo no he fet mai la pasta de full a casa. Pel que en sé, és una mica complicadeta, has d'anar fent uns plecs amb mantega pel mig perquè es facin els "fulls", però no m'he atrevit mai a provar-ho. Però, vaja, si algú llegeix això i en sap fer, que ens ho expliqui sisplau!

La que sí faig és la pasta brisa per fer quiche i altres cosetes, i queda molt bé. Ja la posaré algun dia.

Gemma ha dit...

Mmm! M'encanten aquests pastissos tipus quiche... i amb ricotta i porros ha de ser boníssim, has encertat els meus gustos :)

neska polita ha dit...

com que "ha de ser boníssim"? gemma, guapa, que tu això ho has menjat a casa alguna vegada!!!

la divina ha dit...

Laura, t'has confós de Gemma!!! Aquesta Gemma té un bloc fantàstic de dolços: http://lacuinadecasa.blogspot.com/

Gemma, m'alegro molt que t'hagi agradat la recepta! Jo me les menjaria totes, les del teu bloc!

neska polita ha dit...

ooh!!! mil disculpes, gemma!
:-S

es pot esborrar?

la divina ha dit...

No cal, dona, no ha passat res :)

Gemma ha dit...

Je je je, quantes Gemmes que hi ha voltant pel món, oi?

MaryMoon ha dit...

L'hem feta aquesta setmana i hem canviat la pasta de full per pasta brisa (a mi personalment m'agrada més....). ESPECTACULAR!!!

la divina ha dit...

Ei, Marymoon! Que bé que la féssiu, ja veureu com la repetiu sovint, és tan fàcil i queda tan bé!