30 de març 2008

Rosquilles de la Laura

Quan vaig estrenar el bloc, la Laura de seguida em va oferir la seva recepta de rosquilles. Jo encara no l'he feta mai, però qui hagi tingut la sort de tastar-les estarà d'acord amb mi que són mooolt bones i molt vicioses, quan comences a menjar-ne no pots parar. Gràcies, Laura!


Us copio la recepta tal com l'explica ella. : )

Ingredients
  • 1 ou (separem el rovell de la clara)
  • 1 xupito d'oli d'oliva
  • 1 xupito de sucre
  • 1 xupito de llet
  • 1/2 xupito d'anís (si us agrada molt l'anís en podeu posar més)
  • 1/2 sobre de llevat
  • farina (a ull)
Preparació

Es posen tot els ingredients en un bol gran (menys el llevat, la farina i la clara) i es barregen bé. Tot seguit s'hi afegeix la clara a punt de neu i, un cop barrejat, s'hi incorpora tanta farina com calgui per espessir la massa i el mig sobre de llevat.
Quan la pasta ja sigui prou consistent, es treu del bol i es treballa al marbre fins que ja no s'enganxa a les mans. Es fan boletes i un foradet al mig (amb el dit petit :-P), es fregeixen en oli d'oliva i s'ensucren. J
o aquí faig una cadena de muntatge: primer faig les boletes foradades, les vaig fregint i, al costat de la paella, tinc un bol amb sucre i paper per escórrer. Quan ja s'han escorregut una mica de l'oli, les poso al bol per ensucrar-les i llavors al pot.
La llauna no s'ha de tapar de seguida perquè si no les rosquilles s'estoven.

8 comentaris:

neska polita ha dit...

ara que llegeixo això del dit petit fa una mica guarro, no? ;-)

puc afegir que els reis, que en van fer tantes i van fer curt de farina, van treballar amb maicena que tenia per casa i també van quedar bones. i el pot i la llauna és la mateixa cosa. glups. perdó.

quina vergonya, divina!

neska polita ha dit...

ah! si algú s'atreveix a fer-les, que digui com han sortit, eh!

la divina ha dit...

Quina vergonya? Per què? Si està bé. I no, lo del dit petit no queda guarro. I queden molt bones, que carai!

pati di fusa ha dit...

quin blog més útil, pràctic i llaminer! felicitats, divina! ;)

la divina ha dit...

Hola, Pati! Moltes gràcies! :) Tot i que ara ja o sé si colarà que li fem cara de pena/massatges a la Laura perquè ens faci rosquilles... :P

Anònim ha dit...

jo, si la divina em fa massatges i la pati em pinta samarretes del fft, us faig les rosquilles que vulgueu, eh.

:-)

pati di fusa ha dit...

i tant que et seguirem fent la "rosca", polita! ets la reina indiscutible de les rosquilles!!!

la divina ha dit...

Ep! Que ma mare va fer les rosquilles i diu que li van quedar la mar de bé! No tenia anís i hi va posar Cointreau, però van quedar bones també :)