17 de juny 2008

Panna cotta


Un dia en Davide em va confessar que s'enyorava de la panna cotta i de seguida em vaig posar a la recerca i captura d'una recepta que em fes el pes per fer-li una sorpresa. Ja no recordo on la vaig trobar, però
funciona de meravella i és facilíssima.



Ingredients (per a 6 unitats o un motllo gran)
  • 1/2 l de nata líquida
  • 75 gr de sucre blanc
  • 4 fulls de gelatina
  • 1 baina de vainilla

Preparació


Comencem posant els fulls de gelatina en remull amb aigua freda perquè s'estovin. Tot seguit posem la nata líquida i el sucre en un cassó al foc, molt baixet. Hi afegim la gelatina ben escorreguda i les llavors de la baina de vainilla (l'obrim longitudinalment i rasquem l'interior amb un ganivet), remenem i ho deixem coure tot durant 15 minuts. Passat aquest quart d'hora ja podem apagar el foc i abocar la barreja en un motllo allargat o uns motllos individuals i la deixem refredar a la nevera com més temps millor.
Podem servir la panna cotta amb melmelada de fruita, mel, xocolata... Per a la de la foto jo vaig fer servir una salsa de maduixa que em va quedar boníssima gràcies a les instruccions de la Gemma de La cuina de casa (si encara no heu visitat aquest bloc, us el recomano molt enèrgicament!).

Que tingueu una dolça setmana!

11 comentaris:

neska polita ha dit...

mmm...! jo la vaig tastar a florència, fa moooolts anys, amb xocolata negra. aquí l'he feta alguna vegada o l'he menjada quan he anat a algun restaurant italià. és molt bona!

la divina ha dit...

Sí és molt bona. A casa volen!
El millor de tot és que jo vaig fer la panna cotta el primer cop sense haver-ne tastat mai! Ole! Fantàstica que és una...

neska polita ha dit...

divina, nena, ets divina!
:-)

Gemma ha dit...

Segur que t'ha quedat boníssima! La panna cotta, com la de casa enlloc!
I amb la salsa de maduixa lliga molt, trobo que li contraresta la dolçor i la fa més lleugera... Ara sempre tinc salsa d'aquesta a punt: en poso un rajolí a tot arreu ;)

la divina ha dit...

Ui! Jo vaig fer salsa de maduixa en quantitats industrials, me'n van sortir 3 pots! Encara en tinc un al congelador. :) Moltes gràcies per penjar-ne la recepta!

El cullerot Festuc ha dit...

mmmmmm...a mi tb m'encanta la panna cotta, i amb aqusta salsa de maduixes i lliga moltíssim!!!...A més, és un postre perfecte per fer quan ve gent a casa ja que el fas amb antelació! Feliciatats!

Anònim ha dit...

Quizá, si probáramos este dulce, otorgaríamos otra estrella...

whatateacher ha dit...

Senyoreta divina, he trobat a faltar la recepta d'una bona coca de Sant Joan. ;)

la divina ha dit...

Mmmm.... bé, la veritat és que hi va haver intent de coca, però no va sortir del tot bé, no sé per què la massa no va fermentar bé i va quedar una mica totxo :p Era bona, eh?, però massa densa.

Senyora Michelin, em sembla que després de la coca d'ahir ja no me la voldrà donar, l'estrella... :P

Anònim ha dit...

Señora Divina:
Nuestra guía esperará al año próximo (esperemos) para otorgarle la estrella de la coca. ¡Siga trabajando!

illetapitita ha dit...

La panna cotta és genial, i el millor de tot és que la pots combinar amb infinitat de coses, el cert és que amb maduixa queda genial!
mmm....