07 d’octubre 2008

Pollastre amb taronja

El Sr. Refredat ha envaït casa nostra. La setmana passada em va tocar a mi, i aquesta sembla que "l'afortunat" és en Davide. En fi..., paciència, infusions calentones... i taronges! :)

Aprofitant que havia comprat tarongetes per fer suc, vaig fer aquest pollastre amb taronja deliciós i facilíssim que ens va ensenyar a fer la Lis, a mi i a mig col·lectiu terminològic de Catalunya! :P




Ingredients (per a 4 persones)

• 3 o 4 pits de pollastre tallats a daus
• 8 tires de bacó tallades a trocets (a mi m'agrada a tiretes fines)
• suc de taronja (3 o 4 taronges)
• oli i sal

Preparació

Comencem enrossint el pollastre en una cassola amb oli. Quan ja comença a agafar color de cuit hi afegim les tiretes de bacó i remenem una miqueta i deixem que tot plegat s'acabi d'enrossir. Quan el bacó i el pollastre ja han agafat un bon color, afegim a la cassola el suc de taronja fins que quedi tot cobert. Ho deixem coure a foc lent que vagi fent xup-xup fins que el suc de taronja es redueixi i llestos!

Si voleu que la salsa quedi espesseta, hi podeu afegir un polsimet de fècula de blat de moro (Maizena) barrejant-la bé amb el suc, que no quedin grumolls, i sacsejar la cassola de tant en tant fent moviments circulars (com si féssim "pil-pil").

Com en el cas del pollastre amb poma, podem acompanyar aquest plat amb una mica d'arròs basmati (en aquest cas, amb 3 pits de pollastre per a 4 persones n'hi haurà prou).

Nota de la xef Lis: Si ho fem un dia per sopar, per exemple, i no tenim gaire temps de cuinar, podem coure la carn el dia abans i així per sopar només ho hem de posar tot a la cassola juntament amb el suc de taronja!

19 comentaris:

whatateacher ha dit...

Ei, que bo, pollastre amb taronja. I ara és la bona època per les taronges. Ho haurem de provar. M'has fet venir salivera. ;)

whatateacher ha dit...

Per cert, cuideu-vos molt i que es recuperi aviat el Davide.

la divina ha dit...

Gràcies, guapa! I fes el pollastret aquest, que és un pim pam i és boníssim!

Anònim ha dit...

a mi el de la poma em va agradar molt i el faig força sovint. el proper cop el faré amb taronja.

que guai! :-)

Anònim ha dit...

una pregunta... quan tens molta molta gana, no t'ho passes fatal fent la foto i comprovant que ha quedat bé i guardant la càmera perquè no es taqui en lloc de començar a menjar?

;-)

Gemma ha dit...

Nosaltres també estem ben refredats... jo ja fa més d'una setmana que l'arrossego i no me'n surto :(
Ja veig que el secret per curar-me està en les taronges... i si a sobre és fent un plat tan senxill com deliciós, ja no tinc excuses!

El cullerot Festuc ha dit...

Ostres, jo quest plat tb el solia fer a casa els pares xo no li posava el bacon...m'has fet agafar ganes de tornar-lo a fer!!!
Petunets,
Eva.

la divina ha dit...

Neska, a la vista esta que faig les fotos força de pressa. QUe si no es refreda, tu!

Gemma, cuideu-vos molt! Em temo que la vitamina C serveix bàsicament com a prevenció dels refredats, tot i així un suquet de taronja de bon matí sempre fa bé, oi?

Eva, hauràs de recuperar la recepta, sí sí! A mi m'encanta!

MaryMoon ha dit...

En Carles, en lloc del suc, hi posava directament les rodanxes de taronja. Tarden una mica més en coure, però queda molt bo!! (jo em solidaritzo: a 37º de febre i a base de sopeta d'arròs des de fa un parell de dies...)

la divina ha dit...

Marymoon, cuida't molt! Tothom està fatal, eh? I, mira, la propera vegada, afegiré rodanxetes de taronja al suc, segur que queda boníssim!

La Medu ha dit...

A cuidar-se tots!
Pollastre del bó, aquest.
Aquesta recepta es mereix un 8 i un gelocatil.

Anònim ha dit...

Medu! Feia temps que no venies per aquí! Sembla que el refredat va marxant de casa a poc a poc. Espero que aquell parell que viuen amb tu estiguin bé!
Ale, petonets!

neska polita ha dit...

avui m'he fet aquest plat per dinar, divina! després et dic com m'ha sortit!

bon diaa!

la divina ha dit...

Ja veuràs que haurà sortit la mar de bo!

Anònim ha dit...

Que bé, una altra recepta apta per a novates! ;-) La faré aquesta mateixa setmana i ja et diré com ha anat!

neska polita ha dit...

que bo, per favort...
:-))

neska polita ha dit...

quan porto aquestes coses sóc l'enveja de l'hora de dinar, per cert.

la divina ha dit...

Hehe! Bo, eh? :)
Kelitxi, ja veus que amb aquest també triomfaràs! :)

Anònim ha dit...

Divina, ahir el vaig fer per sopar, estava senzillament deliciós!