12 d’octubre 2008

Patates farcides de carn amb alls tendres confitats

La setmana passada vam reprendre les nostres activitats extraescolars: esgrima, futbol, dansa, cursos..., cal molta energia per fer front al canvi d'estació enmig de tant de moviment! Així que ens toca cuidar-nos força i menjar bé! L'altre dia, per exemple, vam fer aquest plat amb unes patates boníssimes que ens van regalar els meus pares, importades directament de Torelló. Són com cocos energètics!

Vam fer servir una recepta senzilla i boníssma del llibre
La cuina que no amoïna de la Mireia Carbó, que us recomano un cop més.




Ingredients (per a 4 persones)
  • 4 patates grosses (semblants de forma i mida)
  • 150 g de carn de vedella picada
  • 50 g de pernil salat (com més bo, millor)
  • 4 làmines de formatge per fondre
  • 1 ceba petita
  • 1/2 l de llet, aprox.
  • oli d'oliva
  • sal
  • pebre
Per als alls tendres:
  • 1 manat d'alls tendres
  • oli d'oliva
  • sal
Preparació

Per començar, preparem els alls tendres confitats. Netegem els alls i els tallem a rodanxes, els posem en una paella amb oli fins cobrir-los i deixem que es vagin coent a foc molt lent fins que estiguin ben tendres. Quan ja els tinguem llestos, els reservem.

Tot seguit coem les patates al microones (o bullides) fins que siguin tendres (comprovarem que estan al punt punxant-les amb un ganivet) i les deixem refredar. Després les tallem per la meitat longitudinalment i les buidem amb una cullereta amb compte de deixar una mica de carn perquè mantinguin la forma. Guardem la polpa de la patata per fer-la servir més tard i disposem les patates sobre una safata de forn amb 1/2 làmina de formatge al fons de cada meitat.

A part, en una paella amb una mica d'oli, sofregim la ceba picada ben fina fins que comenci a agafar color. A continuació hi afegim la carn picada, la salpebrem i la fem coure durant uns minuts fins que agafi color. Hi agreguem el pernil tallat a tiretes i ho fem cure un minutet més.
Mentre la carn i el pernil es couen, aixafem la polpa de la patata que havíem reservat i l'afegim a a la carn juntament amb la llet. Remenem bé per aconseguir una pasta homogènia i cremosa. Rectifiquem de sal i de pebre. Ara ja podem farcir les patates i gratinar-les durant un parell de minuts abans de servir-les.

A l'hora de dur-les a taula, les amanim amb una cullerada d'alls tendres confitats.


Bon profit!

15 comentaris:

Gemma ha dit...

Ostres, quanta activitat! Jo ho crec que necessiteu plats contundents per carregar energia...
M'encanta aquest llibre de la Mireia, són receptes fàcils, pràctiques i que surten bones... Tinc els tres llibres seus i tots estan molt bé!
I amb patates de Torelló, segur que el plat va sortir rodó ;)

La cuina vermella ha dit...

Fas esgrima??? que alucinant! sempre me n'hagués agradat fer aquest esport! xulíssim!
Les patates estupendes i la carbó genial!
petons guapa!

la divina ha dit...

Ep, parella vermella! ja heu tornat de vacances?
El de l'esgrima i el futbol és el meu company. Fa esgrima antiga, és molt interessant. :) Bentornats!!

neska polita ha dit...

uau! quina bona pinta!!!

divina, puc fer un suggeriment? podries indicar, també, el temps aproximat que t'estàs per fer els plats? és que jo acostumo a cuinar al vespre per preparar-me el tàper de l'endemà, i així més o menys em faig una idea del temps que m'hi estaré (i de l'hora que aniré a mumir :-D).

la divina ha dit...

Gemma, en efecte, el factor patata de Torelló es nota :)) Visca la plana de Vic! :)

Ostres, polita, això que em demanes ja és molt pufessional... Ho intentaré... Aquest plat en concret és força distret i trigues una mica.

MaryMoon ha dit...

MMMMMMMMMMM... amb la gana que tinc ara mateix, per favooooorrr!!!!

Anònim ha dit...

Divina, quina bona pinta que fa aquest plat!

Dissabte, per cert, vaig tenir convidats a sopar i vaig quedar la mar de bé amb la teva recepta de pollastre amb poma i salsa de soja!

neska polita ha dit...

okis, okis... només quan sigui fàcil de calcular (però tu també ets una pufessional, eh!)

La Medu ha dit...

Quines patates tan bones aquestes amb carn, jo també les he cuinat i queden molt bé!
Per cert les patates de Torelló són úniques ;-)
Aquesta recepta es mereix un 9.

la divina ha dit...

Carai, un 9! Es nota que t'he tocat la fibra torellonenca, eh...?? :))

Anna ha dit...

M'hauré de comprar aquests llibres de la Mireia, els demanaré als reis ;)

quines patates!!

Anònim ha dit...

divina, jo sóc una mica heretge i no menjo carn, però m'encanten les pataques al forn, la ceba, els porros i el formatge, i deixar córrer la recepta per la carn em sap greu. amb la teua saviesa culinària, creus que podria substituir la carn per tonyina?

la divina ha dit...

Hola, Anna, encantada de tenir-te per aquí. Faré un cop d'ull al teu bloc, segur que és per llepar-se els dits!
Pati, les patates les pots farcir amb el que vulguis: tonyina, espàrrecs, salmó, gambetes... I tant!

Anònim ha dit...

vaig fer les patates, amb la variant de la tonyina en lloc de la viande!

un triomf!!!

(quin blog més útil...)

la divina ha dit...

Ei, molt bé, Pati!! Un altre dia les faré amb tonyina jo també :)