05 d’agost 2008

Copa dues llimones


Ja torno a ser aquí, família!!

Les vacances, com sempre, fantàstiques però cuuurtes! Vam anar a desconnectar uns dies a Escòcia. Aquells prats verds, infinits i emboirats ens hi van ajudar força :) I la fresca que hi feia! No com aquí, que vaig que m'arrossego... Solució? Una d'aquestes copetes dues llimones que em vaig empescar per al dinar que vam tenir diumenge amb en Jordi i la Marta. Uns convidats així es mereixien unes postres boniques i refrescants com aquestes, i tant que sí!


Per fer-les, vaig barrejar dues receptes diferents: una de sorbet de llimona que vaig trobar a molts blocs i a la qual vaig afegir una mica de menta, i una de crema de llimona a l'estil anglès (allà en diuen lemon curd) que vaig trobar al bloc La cocina de Auro (fantàstic, per cert. Aquesta dona en sap un niu!).

Som-hi?

Ingredients (per a unes 6 o 8 copes)

Per a la crema de llimona:
  • 215 g. de sucre
  • 100 g. de mantega
  • la pell ratllada d'1 llimona
  • 150 ml. de suc de llimona
  • 3 ous
Per al sorbet:
  • el suc de 4 llimones
  • la pell ratllada d'1 llimona
  • 1/2 l d'aigua
  • 200 gr. de sucre
  • 2 clares d'ou
  • un pessic de sal
  • menta fresca
Preparació

Primer prepararem la crema de llimona. S'ha de fer amb 1 dia d'antelació per assegurar-nos que serà ben freda el dia que la servim.
Triturem el sucre amb la batedora, hi afegim la pell de la llimona i triturem una miqueta més. Ho avoquem en un bol i hi afegim el suc i la mantega. Posem el bol en un cassó amb aigua i ho coem al bany Maria a foc ben suau. Anem remenant fins que el sucre i la mantega s'hagin desfet del tot, sense deixar que bulli.
A part, batem els ous i els afegim a la barreja anterior passant-los per un colador. Acabem de coure la crema, sempre amb el foc baix i sense deixar de remenar, fins que espesseixi. Ho retirem del foc, deixem qu es refredi i guardem la crema en un pot de vidre a la nevera.


Ara anem pel sorbet. Fem bullir l'aigua amb el sucre, i exprimim les llimones. Quan l'aigua ja s'hagi refredat una mica, hi afegim el suc i la pell de llimona ratllada i ho posem al congelador. Tot seguit, muntem les clares d'ou a punt de neu amb un pessic de sal. Quan el sorbet ja estigui mig congelat, el batem per trencar els cristalls, juntament amb unes fulles de menta. Tot seguit, hi afegim les clares d'ou a poc a poc i ho tornem al congelador fins a l'hora de muntar la copa. És possible que abans de servir haguem de donar-li una altre cop de batedora.

Quan arribi l'hora de servir les postres, posem al fons de la copa unes cullerades de crema i, a sobre, força sorbet. Ho decorem amb una fulla de menta i... a menjar!

Nota cítrica: Amb les quantitats de sucre que us indico, aquestes postres queden força àcides (mmmm!). Tant amb la crema, com amb el sorbet, comproveu-ne la dolçor durant la preparació i, si cal, afegiu-hi més sucre. Sense complexos, tu!

14 comentaris:

Carolina ha dit...

i què passa si compro la lemon curd? Aquí n'hi ha a cabassos. És molta trampa? Sortirà bé? perquè no és gaire àcida...
Ben tornada, per cert :)
Aquí compartim fresca-rascaamb els de la faldilla a quadres.

la divina ha dit...

Hola, Carol! Quina enveja que em fas, a la fresqueta! :) No, no fas trampa si ja el compres fet, el lemon curd. La cosa és que jo en volia dur d'Escòcia, però el pot era molt gros i al final vaig decidir que ja me'l faria jo. Si allà el tens a mà, perfecte! Menys feina, tu. I potser millor que sigui força dolça, així farà més contrast amb el sorbet. :)

Anònim ha dit...

Jolines, nena, et mereixes una estrella Michelin, perquè ja inventes receptes i tot! Quina tia!

Mònica

Tu, jo i l'Otis ha dit...

homeeee ja era hora que ens tenies sense receptes des de fa molts dies!!!!!!!!! jeje, és brometa. Bentornada!! Llimoneta fresqueta... calor... molta calor...

La cuina vermella ha dit...

Hola, hola! se t'ha trobat a faltar!!! has vingut carregada d'energia, eh? aquestes postres són formidables!

illetapitita ha dit...

Altre cop per aquí!
Segur que renovada i amb noves idees.
I aquesta recepta és un bon reinici!

la divina ha dit...

Hola a tothom!! Caram, quina rebuda, quanta gent! I jo que em pensava que a l'agost la blocosfera sencera estaria de vacances :) Sí, sí ja torno a ser aquí amb les piles carregades, i un llibre de receptes de pastissos, galetes, muffins, etc. que vaig comprar a Edimburg que em té estressada, de coses bones que hi ha per fer. :)

La Medu ha dit...

Hoooola !

Sóc la medu, com esteu tots ?

El diumenge passat vaig tenir el gran plaer de provar aquesta recepta i va ser una gran descoberta. Primer un toc de llimona forta, un pel amargant, per desprès pujar al cel amb una segona part a base de llimona molt mes cremosa, suau i deliciosa. La medu creu que aquesta recepta mereix un 10. Ja ho sabeu a provar-ho i a veure les estrelles ! Records a en pepi.

la divina ha dit...

Apa, apa! Ja serà menys, Medu!

Gemma ha dit...

Benvinguda! Aquestes copes són la millor manera de fer front a la tornada i a la calor d'aquí... genials i molt bones!
M'imagino que Escòcia us devia agradar molt, jo ho tinc pendent... i sobretot, devieu estar ben fresquets :)

la divina ha dit...

Hola, Gemma!
Escòcia és una passada. Ja hi havia estat fa anys i espero tornar-hi de nou algun dia. Hi ha tantes coses per veure (i ensumar, i tocar, i escoltar...)! I a tu que t'agraden els esports de muntanya, crec que t'ho passaries teta per allí :)

Anònim ha dit...

Hola, sóc Sandra de Vilanova. Voldria preguntar quan pot durar el lemon curd un cop fet?
Gracies i el blog fantàstic!

la divina ha dit...

Hola, Sandra. Benvinguda.
La veritat és que no sé què pot durar el lemon curd a la nevera perquè quan n'he fet ens l'hem cruspit de seguida, la veritat.
De totes formes, jo ara a l'estiu no m'arriscaria a guardar-lo més d'una setmana...
Em sembla que no t'he pogut ajudar gaire, em sap greu!

Anònim ha dit...

Hola de nou, torno a ser Sandra jeje, sí que m'ha ajudat la resposta (molt ràpida per cert, merci!)
Una abraçada des de Vilanova i la Geltrú!