09 de juliol 2008

Papas arrugás


Aquest és l'últim post que escric abans de marxar de vacances. En tinc moooltes ganes! Espero tornar carregada d'energia positiva i de ganes de cuinar cosetes bones :)

Abans d'explicar-vos la recepta de les patates, però, us he de confessar que he tornat a intentar de fer la coca de brioix i que m'ha tornat a sortir una galeta. Sigh! Aquest cop l'he amassada a mà, però ni així. Crec que hauré de buscar una recepta que estigui pensada per fer a mà directament. Potser després de les vacances...

Ara sí, passem a les papas!



Fa poc els meus pares van fer una escapada a Lanzarote i ens en van portar uns pots de
mojo: un de mojo de cilantre i un de mojo picón.

Encara no els havíem tastat i ahir, per fi, vam decidir fer-ho com cal, amb unes papas arrugás típiques canàries. Són molt fàcils de fer i queden arrugadetes de veritat!
Les salses eren totes dues molt bones. A mi m'agrada especialment la de cilantre, mentre que al Davide li agrada més la vermella. No ens barallarem, tu. :)


Com no, mentre les feia em va venir al cap aquella cançó...: "Mojo picón, mojo picón. La rica salsa canaria se llama mojo picón". Uea!

Ingredients
  • patates petites (totes de la mateixa mida)
  • sal grossa (una cullerada per patata + 2 de propina)
  • aigua
Preparació

Primer de tot rentarem bé les patates. La gràcia és menjar-se-les amb pell, així que han de quedar ben netes! Després posem a bullir les patates en una olla amb la sal gruixuda i esperem uns 10 minuts a que siguin cuites (comprovarem que ho estan punxant-les).

Quan ja tinguem les patates al punt traiem l'aigua de l'olla. Tornem a posar-hi les patates i posem l'olla de nou al foc i remenem uns minuts les patates perquè s'acabin d'amarar de la sal que queda al fons del recipient. Tot seguit apaguem el foc i deixem reposar les patates una mica amb l'olla tapada amb un drap. En uns minuts veurem que les patates s'hauran arrugat i que tindran una capa blanca de sal. Ja les podem treure de l'olla i servir-les amb el mojo que més ens agradi.

Bon profit! I fins a la tornadaaaa!

10 comentaris:

Anònim ha dit...

oh, ideal!!! la meua mami també m'ha dut "mojo picón" de la palma!!! ara ja podré fer la recepta completa. gràcies, divina!!!

(quin blog més útil; n'hauria d'aprendre... :P)

Gemma ha dit...

Em sap greu això de la coca... :(
A mi em va passar amb el tortell de reis i tampoc l'he provat més, i això que les receptes s'assemben molt...
Espero que passis unes bones vacances, que descansis, carreguis piles i tornis amb noves receptes!

neska polita ha dit...

oh, pati, jo en vull menjar, eh!!!

molt bo. un dia la mai ens va dur a un bar (babia, crec) que fan aquestes patates amb el mojo.

me mola que pengis receptes i que les faci la pati. :-)

molt bon viatge! freedom and devolution!

la divina ha dit...

Que bo, Pati! :D Fes-les que és molt fàcil (no deixen de ser patates bullides, vaja). Ja m'explicaràs!

Moltes gràcies, Gemma! I amb això de la coca..., què hi farem. La coca de brioix no està feta per a mi :P Jo no em dono per vençuda, però; algun dia tornaré a la càrrega!

I visca els gaiters amb faldilletes, Laura! :))

La cuina vermella ha dit...

Molt però que molt bones vacances! disfruteu moltíssim i despres ens ho expliqueu, ok?
Petons estivals!

la divina ha dit...

Moltes gràcies, guapos!

whatateacher ha dit...

Bones vacances, Divina! Trobarem a faltar les teves receptes. A veure si ens en portes d'allà. ;P

la divina ha dit...

Gràcies, bonica! Intentaré portar alguna recepta escocesa :)

illetapitita ha dit...

Que passeu unes bones vacances!

Anònim ha dit...

Mmmmm, aquesta me l'apunto també!
Mònica