08 de maig 2008

Lluç mariner de la meva mare

Aquesta és una de les primeres receptes que em va ensenyar la meva mare, la Montse. Queda boníssima, i més fàcil, impossible! A més, es pot fer amb el peix que us agradi més o que us vagi millor en aquell moment. La meva mare normalment ho fa amb lluç o rap. Jo aquest cop he fet servir lluç.

Ha passat molt de temps des de l'ultim cop que vaig fer aquesta recepta (anys!) i, ara que l'he recuperada, la repetiré tan sovint com pugui!



Ingredients (per a 4 persones)
  • 8 rodanxes de lluç (a la foto hi ha una ració de 4 rodanxes perquè eren molt menudes, no us penseu!)
  • 1/2 ceba
  • 4 cullerades de tomàquet triturat
  • 2 fulles de llorer
  • 2 grans d'all
  • un grapat de rossellones
  • 1 gotet de vi blanc
  • una mica de farina
  • oli
  • sal
  • pebre
  • julivert picat
Preparació

Comencem salpebrant el peix i enfarinant-lo lleugerament. Tot seguit posem una mica d'oli a la cassola i, amb el foc encara apagat, posem el peix a sobre. Piquem la ceba ben petita i la hi afegim. Posem també dins la cassola el tomàquet triturat, el llorer, els grans d'all esberlats i les rossellones. Ho rematem tot plegat amb un gotet de vi i el julivert picat. Ara ja podem engegar el foc, ben suau.

Mentre va fent xup-xup anem sacsejant al cassola perquè la salsa s'espesseixi. A la meitat de la cocció donarem la volta als talls de peix perquè es facin bé de l'altra banda. Mentre es cou, podem tapar uns minuts la cassola perquè, amb el vapor, s'acabin d'obrir les rossellones; les que no s'obrin, les llençarem. No hem de deixar-ho massa estona al foc, amb uns 15 min. ja n'hi haurà prou. Abans d'apagar el foc comprovarem que estigui bé de sal, i llestos!

No oblideu una bona llesca de pa per sucar a la salseta, mmmm!

Nota mama: si disposem de temps per cuinar amb calma, podem sofregir la ceba amb l'oli abans de posar-hi tots els altres ingredients. Quedarà encara més bo!

3 comentaris:

neska polita ha dit...

nyam! que bé que cuinen les mames, no? :-)

"a la foto hi ha una ració de 4 rodanxes perquè eren molt menudes, no us penseu!" he. he...

la divina ha dit...

Que és veritat, era un lluç primet!
I sí, les mames en saben molt :)

la divina ha dit...

Hi he afegit una "nota mama", que ara l'he tinguda per aquí i m'ha aclarit un dubte que tenia.