18 d’abril 2008

Crema de carabassa

Verdurita buena, sí!

Avui recepta i musiqueta, què més es pot demanar? Aquesta cançó m'encanta, em dóna molt bon rotllo. No veia l'hora de poder-la posar al bloc! :P Trobo que és una cançó ideal per escoltar mentre fem aquesta crema de carabassa, dolceta i suau.


Ingredients (per a 4 persones)
  • mitja carabassa
  • 1 patata mitjana
  • 1 porro (o mitja ceba)
  • un dauet petit de mantega
  • sal
  • pebre
  • aigua
Preparació

Per fer la crema faig servir la fantàstica olla a pressió que em va regalar la meva mare fa un parell d'anys per Reis. En el seu dia vaig pensar "I jo què en faig, d'això?". Doncs mira, una cremeta ben bona, entre altres coses. Si no teniu olla a pressió, haureu de tenir una mica més de paciència, no passa res.

Primer de tot hem de pelar la carabassa. No és una tasca fàcil (sense perdre cap dit), però trobarem que fem més via si anem tallant la carabassa a trossos petits i, a partir d'aquí, traiem la closca. Després pelem la patata i la fem a daus, i netegem el porro i el tallem a rodanxes.

Hi ha qui prefereix sofregir una mica el porro o la ceba a l'olla abans de fer bullir les verdures. Jo, com que hi poso una miqueta de mantega al final, prefereixo evitar afegir més greixos a la crema, així que posem totes les verdures tallades dins de l'olla a pressió, les cobrim amb aigua i hi tirem un polsim de sal i un polsim de pebre. Tanquem l'olla i la posem al foc. Quan comenci a sortir el vapor, esperem 5 minuts, i l'apaguem. Quan ja puguem obrir l'olla en traiem l'aigua que sobra (amb la precaució de reservar-ne una mica en un bol per si ens cal afegir-ne) i ho triturem tot amb una punteta de mantega. Corregim de sal i pebre i llestos!

L'últim dia que la vaig fer la vaig servir amb unes engrunetes del formatge feta que em va sobrar del pa d'olives del post anterior. Va quedar molt bo, tot i que la propera vegada reprimiré el ratolí que porto dins i hi posaré menys formatge :P

Nota tàper: Has vist com penso en tu, Laura? ;) La crema aguanta bé un parell de dies a la nevera, no pas més. Així que si la voleu guardar per menjar-la durant la setmana, millor congeleu-la (però, llavors no hi poseu patata, que fa grumolls).


14 comentaris:

Unknown ha dit...

Ooooh, que bo! Jo també vaig pensar "què en faig d'això" quan me'n vaig anar de casa els pares i em van regalar una olla exprés...

la divina ha dit...

Hihi! És que espanta una mica, el catxarret. Però al final, i tant que l'he feta servir! :)

neska polita ha dit...

bon dia!

que mona, divina! :-) a mi m'agrada molt la crema de carabassa! mmm... jo sóc de les que sofregeix una mica les verdures (però per compensar no hi tiro mantega :-P). no tinc olla a pressió, funciono amb olles normals i, clar, m'hi estic un rato.

vull dir que vaig seguir la recepta de la pizza i que va quedar una pizza excel·lent i boníssima tot i el boicot del senyor endesa (ens va treure la llum just abans de posar la pizza al forn, però al final va ser compassiu i benigne i ens la va retorar perquè poguéssim menjar). que bona...

la divina ha dit...

Iepa! Molt bé, neska! :D Ara, el senyor Endesa no el convidarem pas a pizza, no no :(

Anònim ha dit...

m'encanta la secció "nota tàper", per cert. moltes gràcies! (serà una secció habitual?)

la divina ha dit...

Meno, aquest cop no venia a dir gaire res d'especial, la nota tàper. Però, mira, sempre i quan hi hagi alguna observació al respecte, sí, hi haurà nota tàper. :P

neska polita ha dit...

guai! moltes gràcies!
:-)

La cuina vermella ha dit...

Hooooola, què tal? Saps? T'acabem de descobrir ara i gràcies a Olleta de verdures! I saps? ens agraden moltíssim les teves receptes i sobre tot ens encanta com escrius i el bon rotllet que desprenen les teves explicacions!
Gràcies per la teva alegria, i gràcies per ser-hi: Tu sí que en saps!
Petons!

la divina ha dit...

Mare meva, gràcies a vosaltres per totes aquestes floretes!! :D I endavant amb el bloc, hi teniu receptes fantàstiques!

Anònim ha dit...

A mi també m'encanta aquesta crema! Jo, a totes les cremes de verdures, els "endinyo" un "quesito" o dos quan trituro les verdures.

Mònica

MaryMoon ha dit...

hola hola hola!
com que a en Carles no li agrada la carbassa sola, jo barrejo porros, cebes, carrotes, carbassó, carbassa a l'olla a pressió i si en sobra, ho congelo. Però si sé que congelaré no hi poso patata. La patata descongelada no queda bé, fa grumolls... :)
L'olla la vaig demanar als Reis de Figueres. La meva mare hi fa de tot: la verdura, cremes, guisats, rodó de vedella, llegums... Necessito un curs avançat, jo de les verdures, les cremes i els llegums no passo!!

Petons,

la divina ha dit...

Ostres, fa grumolls la patata? Llavors hauré d'editar la "nota tàper". Gràcies!

MaryMoon ha dit...

sí, no sé perquè, hem provat de congelar coses amb patata unes quantes vegades i no m'agrada com queda quan es descongela... ni la crema, ni la verdura amb patata, ... no ho sé. No barrufa la patata descongelada :(

Oriol ha dit...

M gràcies!! un plat ideal per seguir el què ens queda de la dieta mediterranea