26 de març 2008

Risotto ai funghi porcini e zafferano (Risotto de ceps i safrà)

Avui, una recepta de la mamma del Davide, la Marcella. Ella és la culpable que m'hagi tornat una fan absoluta del risotto en qualsevol de les seves variants.
Fins fa poc el Davide era el "risottaire" oficial de la casa perquè jo no m'atrevia a fer-ne i a ell li queda tan bé... Però finalment em vaig decidir a provar-ho un dia, i, mira tu, tampoc és tan difícil! Només cal estar pendent de l'arròs, que també té dret que li facin una mica de cas, pobric.

Com que aquest matí m'he adonat que encara tenim uns quants funghi porcini secs de l'última visita a Itàlia, no m'he pogut resistir de fer aquest risotto que està espectacular de bo.


Ingredients (per a 4 persones)
  • 350 g d’arròs
  • 1 ceba
  • 1 pastanaga
  • 2 fulles de llorer
  • oli d’oliva
  • 1 l de brou de verdures o de carn
  • un grapat de ceps secs
  • una mica de safrà mòlt
  • parmesà ratllat

Preparació

Primer posem els bolets secs en un bol amb aigua calenta i una mica de llet perquè es rehidratin mentre preparem l'arròs. Després, piquem la ceba i la pastanaga ben petites i les sofregim amb oli a foc baixet. Hi afegim també les fulles de llorer perquè vagi agafant gustet. Mentre es fa el sofregit comencem a escalfar el brou en un cassó.

Quan la ceba ja està dauradeta tirem l’arròs a la cassola i ho remenem un parell de minuts perquè agafi el gust del sofregit.Tot seguit hi posem una mica de brou (que ja hauria d’estar bullint) fins a cobrir l’arròs, no pas més.Hi tirem també una mica de l’aigua dels bolets, que ha agafat un color marronet.

A partir d’aquí calculem que calen uns 20-25 minuts per coure l’arròs, durant aquest temps anirem remenant l’arròs tota l’estona i afegint brou bullint i aigua dels bolets fins a cobrir l’arròs cada cop que veiem que ha absorbit gairebé tot el líquid. Ja veureu que això passa aproximadament cada cinc minuts, però no us guieu pel rellotge, mireu sempre l'arròs!

Quan fa aproximadament 15 minuts que l’arròs és al foc, hi afegim el safrà i els bolets i remenem. Quan falten uns 5 minuts per acabar la cocció ja no cal que hi afegim més brou, deixem que l’arròs s’acabi de coure i que el brou que queda es consumeixi.

Quan veiem que l’arròs ja és cuit i que ha quedat prou cremós (o sigui, que ja no té líquid), apaguem el foc i servim el risotto amb una mica de parmesà ratllat per sobre.


Buon appetito!



12 comentaris:

alex ha dit...

Culló, que boooooo tot!!
Cuscús, crema catalana i ara Risotto... qui t'ha xivat la llista dels meus plats favorits??!!
T'està quedant molt bé aquest bloc, felicitats!!

Carolina ha dit...

Hola nena que sóc la carol vikinga i a mi m'agrada mooooolt fer cuinetes i mira que bé que tu també. Aquí als danesets els ensenyo cuina d'allà un cop al mes, i riem que no vegis.
Molt xules les receptes, provaré l'arròs, a veure què tal. pitons.

Anònim ha dit...

hosti, nena, quina bona pinta, no? me l'apunto i la faré, sens dubte!

la divina ha dit...

Devem tenir "telepatilla" culinària, Àlex :)) A veure si amb la propera també l'encerto.

Carol!!! Quina il·lu que hagis escrit! Escolta, si saps alguna recepta vikinga, també la podem penjar aquí, eh? :) Deu ser molt divertit això de les classes de cuina. Un petonàs!!

Neskinha, no dubtis a fer-la, amb quatre coses et queda un plat acollonant. Amb això i un bon vinillo, et poses els convidats a la butxaca :)

Anònim ha dit...

Ui, jo gràcies a tu també m'he tornat molt fan dels risottos i improviso una mica, la veritat. Però sempre queden bons: amb gambes i bolets, amb bolets frescos i secs, amb espàrrecs, amb pastanaga i carxofes... Mmmmmm... I em surten més bé que la paella o l'arròs negre, que sempre em queden malament. :(

Mònica

alex ha dit...

Quin ambientassu :)

A mi sempre m'ha passat com a la Mònica, el Risotto és més agraït, s'ha d'estar pendent i, en canvi, la paella no vol que se la toqui gaire... no em sé estar quiet, o algo, i no em queda tant bé :P

Divinha, posem a prova la 'telepatilla'... si la propera recepta anava a ser una musaka, ja podem trucar al 'FrIker Jiménez'!!

la divina ha dit...

Ui, a mi la paella em fa molta por. Emre l afaig amb les instruccions de ma mare al costat i les segueixo al peu de la lletra, llavors em surt bé. Tot i així emfa patir un munt, tota l'estona me la vaig mirant i, com diu l'àlex, aixòd e no poder-la remenar gaire a mi també em posa "nyirviosa".

Àlex, noi, em sembla que t'he fallat amb la telepatilla... Crec que la propera serà una recepta dolça i que la neska hi té alguna cosa a veure...

neska polita ha dit...

divina, aquí veiem unes fotos estupendes que fan molta patxoca (però molta, eh!). seria un detallàs que un dia fessis risotto per a tots, no? :-P

la divina ha dit...

Sí, sí, SERIA un detallàs...

pati di fusa ha dit...

divina! recepta provada, un èxit! :)

la divina ha dit...

Ole! Fantàstic, Pati!! Aquí l'he fet amb ceps, però es pot fer amb qualsevol bolet que t'agradi. Mon germà el va fer amb múrgoles i dui que va quedar boníssim!

Anònim ha dit...

[B]NZBsRus.com[/B]
Escape Slow Downloads With NZB Downloads You Can Quickly Find Movies, PC Games, MP3 Singles, Applications and Download Them @ Alarming Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Newsgroup Search[/B][/URL]