18 de març 2008

Crema catalana

Demà és sant Josep, per tant toca crema, estava cantat! Com que aquest migdia he tingut una estoneta lliure, ja la tinc feta. "Apanyada" que és una.

A mi sempre m’havia fet molta por fer crema, perquè em semblava molt difícil; fins que vaig provar de fer-la amb la recepta que la Mireia Carbó recull al llibre La cuina que no amoïna. Els llibres de la Mireia són fantàstics, estan plens de receptes bones, “resultones” i, sobretot, molt fàcils i molt ben explicades. Amb aquesta recepta, doncs, ja no hi ha excusa: tothom a fer crema! Queda boníssima i surt sempre perfecta.


Ingredients (per a 4-6 persones)

  • 1 l de llet
  • 200 g de sucre
  • 8 rovells d’ou
  • 40 g de farina de blat de moro (Maizena)
  • 1 branca de canyella
  • la pell d’1 llimona

Preparació

En un bol barregem els rovells d’ou amb la Maizena i un rajolí de llet. Escalfem la resta de la llet en un cassó, juntament amb el sucre, la canyella i la pell de llimona. Quan trenqui el bull, apaguem el foc i la deixem refredar uns minuts.
Un cop la llet s'hagi refredat una mica, l’aboquem a sobre dels rovells, sense parar de remenar (si no ens quedaria una truita!!). Colem la barreja dins el cassó i coem la crema a foc mitjà sense parar de remenar fins que bulli. Llavors ja podem treure-la del foc i repartir-la en les terrines.
Abans de servir-la, podem cremar la crema amb sucre o decorar-la amb canyella mòlta. Jo encara no m'he decidit, però mira que amb unes maduixetes també estaria molt bona...

8 comentaris:

whatateacher ha dit...

Nena, quina bona pinta que fa aquesta cremeta!Potser m'animo a fer-ne una jo també.
Moltes felicitats pel teu blog culinari! És una passada!

Anònim ha dit...

Txurri, que "pufessional" i quina "afotu" més artística. Jo no n'he fet mai, de crema... És que abans no m'agradava la crema, però ara sí, com les pastanagues. Amb l'edat et canvien els gustos. :))

Mònica

la divina ha dit...

Nenes, gràcies pels comentaris, i animeu-vos a fer-ne, que és molt fàcil. I, Mònica, si dobles la quantitat de Maizena (80 g) et surt una crema pastissera la mar de bona :)

neska polita ha dit...

nyaaaaaaaaam!

la divina ha dit...

:) Al final la vam fer amb sucre cremat. Mmmmm!

Anònim ha dit...

Ei... que guai, això del blog de cuina! He fet la crema, amb un dia de retard, i ha quedat boníssima! I això que jo no m'havia atrevit mai a fer-ne! Em feia por!

Endavant, Martona!

neska polita ha dit...

doncs l'any que ve, amb maduixetes, que segur que també queda ben bona!

:-)

la divina ha dit...

Ep, Martona! Que bé que t'animessis a fer la crema! És infal·lible, la recepta :)