03 d’abril 2009

Lluç amb salsa de taronja


Entre una cosa i l'altra se'm va passar... EL PRIMER ANIVERSARI del Cosetes Bones! Ostres, quina badada!


Moltes gràcies a totes i tots els que passeu per aquí de tant en tant per saludar i deixar un comentari i, molt especialment, a totes i tots aquells blocaires que compartiu la vostra saviesa culinària amb qui, com jo, ens anem endinsant en el fantàstic món de les olles i les cassoles. Una abraçada!

Malauradament no he tingut temps d'assajar cap pastís nou per celebrar aquest aniversari, però us deixo una recepta de peix molt senzilla i que fa festa. La vaig veure un dia al programa de l'Arguiñano i vaig pensar que l'havia de provar. Al final, la va cuinar el Davide per fer-me una sorpresa, i li va quedar boníiiissima! (He de dir que la foto no li fa gens de justícia!)


Ingredients (per a 2 persones)
  • 2 lloms de lluç (demaneu a la peixatera que us els netegi, però us hi deixi la pell)
  • el suc d'una taronja
  • 1 taronja tallada a grills
  • el suc d'1 llimona1 dent d'all
  • 1 culleradeta de farina de blat de moro
  • 1 gotet d'aigua freda
  • oli d'oliva
  • sal
  • pebre negre
  • safrà (brins)
  • 1 pebrot vermell o verd (per acompanyar, opcional)
Preparació

Comencem daurant els dents d'all pelats amb una mica d'oli en una cassola. Quan els alls hagin començat a deixar aroma, daurem també el peix, salpebrat, en el mateix oli. Un cop ja tinguem el peix dauradet, el retirem i afegim a la cassola el suc de taronja, el suc de llimona i el safrà. Deixem que la salsa redueixi durant uns 8 minuts i li acabem de donar la textura desitjada amb una culleradeta de farina de blat de moro que haurem desfet en un gotet d'aigua freda. Remenem bé.

Quan tinguem la salsa llesta, hi incorporarem el peix i el deixarem que faci xup-xup un parell o tres de minuts. Per rematar el plat, tallem la taronja que ens queda en grills (nets, sense pell) i els afegim a la cassola mentre el peix s'acaba de coure. Per acompanyar, podem fregir un pebrot tallat a tires i servir-lo com a decoració del plat.

14 comentaris:

Kelitxi ha dit...

Per molts anys i moltes receptes, Cosetes Bones!

Que bé, una altra recepta de "nivell Kelitxi"! La faré i ja t'explicaré què tal!

Laura ha dit...

felicitats, marta! (celebrar-ho amb aquest plat també està molt bé, eh, fa molt bona pinta!)

Laura ha dit...

oh, kelitxi, la podrem tastar, no? ;-)

La cuina vermella ha dit...

Moltes i moltes felicitats, i magnífic plat bonica!

MaryMoon ha dit...

Mmmmm que booooo!!! Així segur que aconsegueixo que en Carles mengi lluç, que no li agrada gaire.

Feliç aniversari a Cosetes bones!

Kelitxi ha dit...

oi tant que sí que el tastareu, polita!

Mercè ha dit...

Per molts anys!! :) Espero que puguis continuar gratificant-nos amb receptes per molts anys!
Aquesta de lluç amb la salseta de taronja ha de ser divina! ;) Els cítrics als plats salats m'hi agraden molt.
Petons!

Gemma ha dit...

Felicitats i ben tornada de nou! Hem trobat a faltar les teves receptes...
El peix amb salsa de taronja m'encanta, trobo que és una combinació fantàstica. Quina sorpresa més bona et van fer, eh? Quina sort!

Unknown ha dit...

Mmmmmmmmmm, que bo, jo vull intentar fer-la! T'he de passar la recepta del tajin de peix, que també em sortia bo (abans que es trenqués la cassola de fang...) i és per al meu nivell d'iniciació. Per cert, la meva jefa em va convidar a sopar a casa seva i em va preparar "wan tun de guacamole amb salsa de soja". Molt fàcil de fer, només cal aconseguir la pasta per fer el "wan tun" (si és que recordo bé el nom) en un tenda especialitzada (balmes a baix de tot passat gran via, for instance). La salsa de soja la fa barrejant oli d'oliva i soja i alguna cosa més que no recordo...

whatateacher ha dit...

Felicitats, cosetes bones! Sí que fa bona pinta aquesta recepta. La provarem.

illetapitita ha dit...

Moltes felicitats i endavant!
Aquesta és una bona recepta e celebració!
Una abraçada!

la divina ha dit...

Moltes gràcies a tothom!!! :D

Kelitxi ha dit...

Divina, ahir vaig fer aquesta recepta i va quedar boníssima! (I això que la vaig fer sense safrà). El lluç queda molt tendre i molt bo i la salseta li dóna un toc deliciós. Gràcies un cop més!!!

la divina ha dit...

Que guai que la fessis, Kelitxi! Segur que vas triomfar com la coca-cola!!