24 de desembre 2008

Panettone de taronja confitada i xocolata


Per fi uns dies de vacances! Ja em tocava, la veritat. Ara a celebrar aquestes festes amb tranquil·litat, bona companyia i bona teca! També anirem de visita a Itàlia, a veure com tornem de carregats, aquest cop... :)

Ahir a la nit vaig regalar aquest panettone a uns bons amics. La recepta és fantàstica, l'he extreta del bloc de La Zuccheriera i està pensada per fer-la amb màquina del pa. L'he seguida pas a pas (només hi he afegit unes aromes i he canviat el farcit) i m'ha quedat fantàstic. Grazie mille, Cannella! Avui he tingut l'oportunitat de tastar-lo i era boníssim.

Abans de posar-vos la recepta, però voldria desitjar als amics i les amigues que em visiten de tant en tant que acabeu de passar un bon Nadal i que tingueu un feliç any 2009!

Ara sí, el panettone:




És una recepta que requereix certa previsió i tenir massa mare de pa (si soleu fer pa casa segurament ja en tindreu), però no és gens difícil.

Ingredients

1a massa:
  • 100 g d'aigua tèbia
  • 75 g de massa mare (o llevat Kaiser) acabada de refrescar
  • 1 rovell d'ou
  • 50 g de mantega en pomada
  • 90 g de sucre
  • 110 g de farina de força
  • 110 g de farina de rebosteria tamisad
  • 3 g de llevat fresc (o 1/4 de culleradeta de cafè de llevat de pa liofilitzat)
2a massa:
  • taronja confitada
  • gotes de xocolata
  • una culleradeta d'aigua de flors de taronger
  • una mica vainilla natural (les llavors)
  • 10 g d'aigua tèbia
  • 2 rovells d'ou
  • 35 g de mantega pomada
  • 55 g de sucre
  • 1 culleradeta de cafè de sal
  • 75 g de farina de força
  • 75 g de farina de rebosteria
Preparació

Comencem posant tots els ingredients de la primera massa a la cubeta de la màquina del pa. Posem en marxa el programa d'amassat i procurem que la massa es barregi bé ajudant-la amb una espàtula de goma. Quan acabi desendollem la màquina i deixem llevar la massa 12 hores (tota la nit).

Passades les 12 hores, la massa haurà pujat. Ara afegim a la cubeta els ingredients de la segona massa, i tornem a posar en marxa la màquina amb el programa d'amassat. Quan acabi d'amassar, desendollem i deixem reposar la massa 4 hores.

Tot seguit posem la massa dins el motllo i preescalfem el forn a 50º. Quan el forn hagi assolit la temperatura, posem el panettone dins, apaguem el forn i l'hi deixem entre 3 i 6 hores, fins que veiem que la massa a triplicat el volum.

Llavors, sense treure el panettone del forn, apugem la temperatura a 190º i el deixem coure durant 1 hora. Ens assegurem que estigui cuit del tot punxant-lo amb un escuradents o un ganivet que haurà de sortir net.
Deixem refredar el panettone i, a gaudir-ne!!


14 comentaris:

Gemma ha dit...

T'ha quedat molt bé! A mi el panettone em fa molt respecte, no m'hi he atrevit mai... però el teu té una pinta delciosa!
Bon Nadal i feliç any nou!

Laura ha dit...

neeena!!! quin panettone més remono!!! quina bona pinta que fa! enhorabona i bon viatge a itàlia i que torneu plens de receptes noves!!

petons!

El cullerot Festuc ha dit...

M'encanten aquests regals!!!! Felicitats, t'ha quedat un panettone de luxe!!!
Bon nadal!!!
Eva.

la divina ha dit...

Noies, bon any nou a totes!

Gemma, no em puc creure que no t'atreveixis a fer el panettone, amb les coses que fas! T'asseguro que no és gens difícil.

Gràcies, neska! Petonets!

Eva, és un regal bonic, bo i fet a casa, ho té tot! A mi també m'ha fet molt de goig regalar-lo.

La Medu ha dit...

No m'ho puc creure !
Quin panettone ! Divina vols dir que no has comprat un i ens estas adelantant el dia del innocents ?
Això es mereix un 10.
Bon any 2009 a tots/totes !!

la divina ha dit...

Noooo! L'he fet jo amb les meves manetes i la meva maquineta del pa. Bon any nou per a tu també, Medu!

Anònim ha dit...

Nena, uau! Això ja és nivell avançat! Em sembla que no m'hi veig capaç... Potser la guardo per quan tingui un forn en condicions...

Mònica

La cuina vermella ha dit...

Uauh! noieta quina passada de panettone i amb taronaja i xocolata (perdona l'expressió però segur que va ser orgàsmic, oi?).
Et desitgem el millor per aquest 09 que aquesta nit comença.
Mil petons.

pati di fusa ha dit...

hosti, nena, tu això de superar-te cada vegada ho poses més difícil! quin arte!!!

i per cert, ratifico que el pastís de sota, el sacher, estava de muerrrrrrrrrte!

molt bon any, divina, i ple de noves receptes!!!

la divina ha dit...

Bons Reis a tothom!!

Mònica, guarda-te-la per estrenar el forn de la cuina nova, ja veuràs com et sortirà la mar de bé!

Vermells, que tingueu un feliç any nou vosaltres també!

Pati, la maquineta del pa és qui s'emporta el mèrit aquest cop. Sense ella no m'hauria atrevit pas a fer-lo. Bon any!!

Anònim ha dit...

com a bona salvadó, també pateixes de modèstia, eh, divina? a mi dóna'm una màquina de fer pa i segur que em surten secalls :P

Anna ha dit...

hola divina! genial el panettone, i embolicat així...quin regalàs! M'apunto la recepta per fer-la amb la panificadora.
petons.

A

illetapitita ha dit...

Uau! QUin panetone més perfecte que t'ha quedat!
M'apunto la recepta per fer-la amb la màquina, ja t'informaré!
Bon any!!!!

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.