14 de gener 2009

Sopa d'espinacs i coco de la Gessamí



Amb la Bandabardò de banda sonora, vam tornar d'Itàlia un cop començat l'any nou, amb el cotxe carregat de productes italians boníssims i amb alguna recepta nova, que veureu aquí ben aviat. Avui, però, us deixo una sopeta que ens va fer diumenge la Gessamí, calentona i amb un punt exòtic molt interessant.

Aquest cap de setmana passat el vam dedicar a covar un refredat empipador i a retrobar amigues i amics que no vèiem des d'abans de les festes. Així, vam poder comprovar que la Raquel es una fidelíssima seguidora del bloc i que cuina fantàsticament bé, i posar-nos al dia amb la Gessamí mentre tastàvem aquesta sopeta, que se'ns va posar de meravella.



Ingredients
  • 1 l de brou
  • 400 gr d'espinacs (o un paquet d'espinacs congelats)
  • llet de coco (al gust)
  • un polsim de gingebre mòlt
  • un polsim de comí mòlt
  • una miqueta de sal (al gust)
Preparació

Bullim els espinacs amb el brou fins que siguin ben cuits. Hi afegim la llet de coco (més o menys, segon els nostres gustos), la sal i les espècies, i ho triturem fins que quedi ben fi.

A l'hora de servir-la, la podem decorar amb uns pinyonets crus, que li donaran un puntet dolç molt bo.

Nota de la xef Gessamí: Si voleu que la sopa quedi espesseta, podeu bullir juntament amb els espinacs un parell de patates petites. També podeu barrejar bledes i espinacs, queda molt bé!

12 comentaris:

Gemma ha dit...

Caram, quines vacances, eh? Espero que hagueu tornat carregats de bones receptes :)
Aquesta sopa la trobo ben original, amb el toc del coco i el gingebre... i m'agrada molt! Estic segura que a casa aquests gustos combinats també agradaran, serà qüestió de provar-ho...

La cuina vermella ha dit...

Molt bona música, molt bona recepta i caram de vacances!!! em penso que es massa exòtica per a mi aquesta sopa, tot i així penso provar-la. petons.

la divina ha dit...

He editat la recepta perquè m'havia oblidat la sal!

Ep, que les vacances les vam fer des del dia 28 fins al 3, per Reis ja érem aquí! Ja m'agradaria poder fer un mes de vacances, ja... sigh!

La sopa queda molt bona, i es pot fer tan o tan poc exòtica com es vulgui. La Gessamí hi va posar poqueta llet de coco, de forma que es notava (al gust i a l'olfacte), però no dominava. Perfecte ;)

Kelitxi ha dit...

Gràcies, Divina, m'alegro molt que t'agradés el sopar!!!

La Medu ha dit...

Bravo per la Gessamí !!

Anna ha dit...

diria que després del Nadal s'ha encostipat mig món...jo entre ells...ara, amb aquesta sopeta tan original segur que heu recuperat forces. Me l'apunto!

petons!

A

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Jo menjaria sopes, cremes i purés cada di...m´apunto la teva

illetapitita ha dit...

Segur que heu passat unes bones vacances!
Tornar amb aquesta sopeta és bon senyal!
La provaré segur !

Anònim ha dit...

Gràcies per la part que em toca ;P

Anònim ha dit...

T'ha quedat molt bé i fa molt bona pinta.
Jo sóc mig nova, feia temps que havia d'actualitzar el meu blog i ja ho he fet, si el vols visitar es diu: la petita mindundi, i ja t'hi he afegit.
Fins aviat!

la divina ha dit...

Anna, Maria José, Illeta, la sopa és boníssima. La Gessamí la va encertar de ple!

Maria, m'ha fet molta gràcia el nom del teu bloc :)) Moltes gràcies per afegir-m'hi. Ens llegim!

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.