24 d’agost 2008

Muffins de préssec i raïm


Ja veieu que aquest mes d'agost m'ha envaït una maaaandra terrible. Deu ser la calor, o que m'enyoro de les vacances, o totes dues coses alhora!
Ahir, però, gràcies a la pluja, la calor ens va donar una treva i jo vaig aprofitar l'avinentesa per cuinar alguna coseta al forn i inaugurar oficialment el meu souvenir d'Edimburg:


Això que fos una guia "amb sentit comú" em va agradar molt. :) El fet és que els dies que vam passar a Escòcia el Davide i jo ens vam fer addictes als blueberry muffins, aquesta mena de magdalenes gegants farcidetes de nabius, que ens cruspíem en un tres i no res per esmorzar; i que em vaig marcar com a objectiu aconseguir un llibre amb receptes de muffins per poder fer-ne a casa. I aquí tenim la primera!


Ingredients (per a unes 12 peces)
  • 375 gr de farina
  • 1 cullerada sopera de llevat Royal
  • 180 gr de sucre morè
  • 125 gr de mantega desfeta
  • 2 ous
  • 250 ml de llet
  • 185 gr de fruita (nabius, préssec, poma...), en aquest cas préssec i raïm
Preparació

Preescalfem el forn a 200 graus amb l'escalfor de dalt i de baix, i preparem els motllos de magdalena amb els papers o untant-los amb mantega. Posem la farina en un bol, juntament amb el llevat, i ho remenem una mica. Hi afegim el sucre, ho barregem bé i fem un pouet al mig.

En un bol a part, batem els ous (com per fer truita), hi afegim la mantega desfeta i la llet i ho barregem. Quan ho tenim més o menys lligat ho aboquem dins el bol de la farina i ho treballem fins que la massa quedi lligada, no pas més (si ho treballem massa els muffins no sortiran bé).

Tot seguit, afegim la fruita a la barreja i, amb l'ajuda d'un parell de culleres, posem la massa dins els motllos de magdalena, amb compte de no omplir-los fins dalt (n'ompliren uns 3/4), i ja podem posar-los al forn. Els hi deixarem uns 20-25 minuts, fins que estiguin daurats i cuits.

Enjoy!

12 comentaris:

neska polita ha dit...

mmm!!! :-))

a nova york també n'hem menjat mooolts!!!

La cuina vermella ha dit...

Xulos i boníssims, quina passada de muffins!

El cullerot Festuc ha dit...

Jo a dia d'avui encara em pregunto la diferencia entre magdalenes i muffins...jejeje!!
Petunets,
Eva.

la divina ha dit...

Ai, Eva, jo estic com tu! Però la cosa és que la paraula "muffin" m'agrada molt, t'omple la boca només dir-la :)

Neska, homeeee, jo crec que has anat a Can Muffin!

Parella vermella, encara em queden unes quantes receptes per provar, a veure quina resulta millor :)

Anònim ha dit...

Mmmmmmmmmm... Jo també m'estava preguntant si magdalena i muffin eren exactament el mateix. Quina bona pinta!

Mònica

la divina ha dit...

Potser és que els muffins tenen més mantega i que, per tant, la textura de la massa és diferents, és menys esponjosa (que no menys bona, eh!).

Anònim ha dit...

El préssec es posa cru?

la divina ha dit...

Sí, tallat a dauets ben petits. El raïm també el vaig posar talladet. És la fruita que tenia per casa :P

La Medu ha dit...

Quina bona pinta ! Ara mateix hem menjaria un o.... una dotzena !!

Gemma ha dit...

Quina bona pinta, semblen escocesos de debò :)
Jo també sóc de les que per record prefereix un llibre de cuina típica que no pas una samarreta... Després passes molt bones estones cuinant les receptes i recordant el viatge, oi?
M'alegro que t'hagis tret la mandra de l'estiu de sobre ;)

Carolina ha dit...

divina, a veure si tu em soluciones un problema muffinero. Aquí, com que ens sobren nabius, al principi feia muffins de nabius, però nom`´es em va sortir bé la primera vegada, després els nabius es quedaven enclastats al fons i feien que la muffin no pugés. La meva teoria és que els nabius són massa grans, pq ho he provat tot... algun truqui que estigui explicat al llibre?

la divina ha dit...

Carol! Al llibre no hi ha cap truquillo, però potser podries provar a enfarinar-los una mica abans de posar-los a la massa, a veure si funciona.

Hola Gemma! De moment no he fet cap més recepta del llibre, però m'agrada molt fullejar-lo i rumiar quina serà la propera :)