24 de maig 2008

Hummus

Avui toca sopar eurovisiu! Sóc conscient que això de l'Eurovisió ja no és el que era i que ara sembla un concurs per veure qui fa la proposta més friqui. Però, bé, qualsevol excusa per reunir-se amb els amics i fer un soparet divertit em sembla fantàstica. Així doncs... visca el friquisme!

Com que els anfitrions, la Cris i l'Àlex, ens han dit que la idea era fer un sopar tipus pica-pica, he pensat de contribuir-hi amb un hummus i una mica de pa de pita (que intentaré fer aquesta tarda i que, si em surt bé, ja veureu aquí).

Per fer l'hummus segueixo, més o menys, la recepta que en Salah Jamal proposa al llibre Aroma àrab. Us el recomano moltíssim, a més de receptes força assequibles hi trobareu anècdotes i històries curioses explicades per l'autor amb molta gràcia.

Les quantitats dels ingredients que us indico són força aproximatives, la gràcia és adaptar la recepta als gustos de cadascú. Jo us recomano que comenceu amb aquestes quantitats i que aneu tastant i adaptant la recepta al vostre gust. Per exemple, segons la recepta d'en Salah Jamal s'hi han de posar 2 grans d'all, i jo només n'hi poso mig. :)


Ingredients

1/4 kg de cigrons cuits
1 culleradeta rasa de sal
1/2 gra d'all
un raig de suc de llimona (al gust)
1 tasseta de cafè d'aigua
2-3 cullerades de tahina (mantega de sèsam)
1-2 cullerades de iogurt natural

Preparació

Posem tots els ingredients al got de la batedora i els triturem fins obtenir un puré cremós però força sòlid. A l'hora de servir-lo, el posem en un plat i el decorem amb un rajolí d'oli d'oliva i pebre vermell. També s'hi pot posar una mica de sèsam o unes fulles de julivert..., com més us agradi!

28 comentaris:

neska polita ha dit...

jo vaig portar la teva pizza al nostre sopar eurovisiu. :-)

quin va ser el teu favorit? a mi em van encantar bòsnia, letònia i frança. (podem parlar d'eurovisió en un bloc de cuina?)

:-P

la divina ha dit...

Hola, polita! Meno com que hi a un sopar per enmig, suposo que sí que es pot parlar una mica d'eurovisió. :P
Ui! Gairebé coincidim en els preferits! Els meus, per ordre eren: Bòsnia, Croàcia i França.

neska polita ha dit...

recorda'm croàcia, plis! què van fer?

la divina ha dit...

Tenien un iaio molt divertit que anava dient coses :) I la cançó semblava un tango.

neska polita ha dit...

cert! amb ballarina i tot que portava un vestit granate! va molar molt, també! per cert, jo ja tinc una faldilla com les de la sara baras. :-D

La Medu ha dit...

A mi m'agradava els que van guanyar. Com m'agrada la modernitat cutre! Una canço moderna amb un violinista i un patinador, sensacional.

la divina ha dit...

Ai, per favor, Medu! Jo encara no he entès la "performance" d'aquella gent: el cantant que feia ioga + violinista Carlos Núñez + patinador. Mande??

neska polita ha dit...

el cantant rus va quedar segon l'any 2006. això ens dóna esperança, perquè potser d'aquí dos anys hi podem enviar el chikilicuatre un altre cop i triomfar. vosaltres també penseu que ningú va entendre l'humor del chiki-chiki?

medu, ets una medusa verda, oi? :-)

Anònim ha dit...

Hola divina!
una pregunta logística: on puc torbar el tahina a Barcelona? Pel meu barri no n'hi ha i em temo que hauré de fer una excursió. Però posats a fer-ta, voldria assegurar el tir!

Merci i felicitats pel bloc!

Massitet

la divina ha dit...

Hola Massitet! Un honor tenir-te per aquí. :)
La tahina la compro en una pastisseria àrab que hi ha a prop de la Sagrada Família, es diu Cleopatra i et recomano moltíssim que hi facis una visita, fan les millors pastes àrabs de Barcelona. L'adreça exacta és: Còrsega 535. Ja veuràs com l'excursió val la pena!

la divina ha dit...

Ah! Polita, jo crec que realment el xou del Chiki chiki no el devia entendre ningú, es devien quedar tots els països flipats, i no m'estranya! Però, bé, que no s'entengués tampoc vol dir que fos el pitjor de la nit. Cada cop que penso en aquella gent disfressada de pirata... semblava el Carnaval del barri!

neska polita ha dit...

a mi els pirates em van agradar molt! el que no em va barrufar van ser les nenes beyoncé gregues i no sé d'on més...

el chiki-chiki mola mogollón! :-)

t'hauries d'aplicar el cuento i explicar les receptes en quatre passes, com el chikilicuatre.

La Medu ha dit...

Jo crec que el millor seria portar uns pirates l'any que ve. Quedarien retratats els d'Espanya. Son de sol, las ketchup, el chiki chiki i uns pirates. Bé no ?

la divina ha dit...

Sí, la "britnispirs" grega déu n'hi do, també...

Uno, el sesamito!
Dos, el limonsito!
Tres, el yogurgriego!
Cuatro, los cigronets!
(La coreografia és lliure)

Medu, seria el colofó!

neska polita ha dit...

aaaaaaaaara t'escolto!
:-)

whatateacher ha dit...

A mi també em va agradar molt Croàcia. La músiqueta estava bé, però el iaio era el millor. Què bo!

Anònim ha dit...

Ui, per favor, Eurovisió! Nosaltres ens pixàvem amb el patinador i el violinista i l'altre allà agenollat. Patíem per si el patinador li tallava un dit del peu al cantant, que té una retirada al Sergio Dalma, per cert. Fatals...

La grega, teniu raó, és igual que la Britney. "My secret combination is a mistery for you" i va i es treu el vestit i es queda amb una "combinació". Que currat... ;P

Per cert, jo no hi poso aigua a l'hummus... I la tahina també es pot comprar a qualsevol botiga d'aquestes de productes biològics.

Mònica

La Medu ha dit...

No se si aquest cap de setmana la divina ens oferir� una altre recepte ? ja veurem. Estem tots esperan.

la divina ha dit...

És veritat, Mònica, no havia pensat que als herbolaris i similars de vegades també en tenen. Jo és que sóc addicta a la Cleopatra, és entrar-hi i perdre l'oremus... :P

Medu, no pateixis que ja penjaré alguna coseta :)

Anònim ha dit...

Hola Divina!
El paler és meu de llegir-te!
Gràcies per la recomenació de la pastisseria. No dubtis que m'hi passaré: una pel tahine, i dos pels dolços que m'anuncies. Sóc megafan dels baklava de fastucs!

salut!

Massitet

neska polita ha dit...

bon dia!

que no va quedar bo el pa de pita, que no en penges la recepta? segur que et va quedar estupendu, va! volem foto! :-)

la divina ha dit...

Bon dia!
Sí que va quedar bé, sí! El que passa és que aquest cap de setmana no he tingut temps de penjar la recepta. Avui la tindreu sens falta :)

Anònim ha dit...

Avec ce cul si magnifique, comment est-il possible que tu manges tant?

Le monde n'est pas juste! Je veux manger tout ces choses-là, mais si je le faisait je serais comme un zeppelin.

Il devrait être defendu de publier des recettes comme celles-ci. :(

Enfin...

Je veux ma photo! Sois le tien, sois celui de la muette bavardeuse... Où, c'est mieux, tous le deux, ensemble.

:P

la divina ha dit...

Moi je suis déjà comme un zeppelin! Ala, Roi Xordo, que te has quedado a gusto, chico! Y qué estrés me has dado con el francés, carallo!
Gracias por el piropo, pero eso de la foto va a ser que no, que los años no pasan el balde y a mi me gusta mucho comer, ya ves tú.
Libelula, controla'l una mica aquest home, que em convertirà el bloc de cuina en un de "contactos"! Això no és seriós!

neska polita ha dit...

divina, sóc molt tafanera, m'expliques què està passant? no sé francès i vull saber de què va això dels contactos. ehem...

la divina ha dit...

Està passat que fa molts anys "nun lugar de Galiza" dues noies fantàstiques van anar a visitar una altra noia fantàstica que tenia un amic xalat que deia "Dalle lume" i cantava "A las barricadas". I que ara aquest amic xalat (i fantàstic també, a la seva manera, clar) fa de fan de les noies fantàstiques i demana fotos. :)
Roi Xordo, que te vaya muy bien el examen de francés. Bonne chance!

neska polita ha dit...

ah... (però només fa de fan d'una noia fantàstica, crec) que ha vingut de visita?

Anònim ha dit...

Merci beaucoup! Je ferai ce que je pourrai!

Ainda...agora que eu me lembro...ti estudiaches galego, non sí? E portugués, tambén.

O bó que ten saber francés é que podo le-las vosas burradas en catalán. Agora decátome que son moi semellantes (daquela non me enteraba de nada)

E non sexas tan creidiña. Non son fan teu. Son fan do teu traseiro!!! A lo menos, daquela, o tiñas ben posto e redondiño. Se mudou ou non, iso é cousa miña valoralo. Ti envía as fotos e eu dito sentenza (serei indulxente).

En canto ó cabaliño do demo (é a tradución), penso que non vai ser quen de controlarme. Quen lle dera, coitadiña!!! Joas!!!!

Bon. Je te laisse en parlant de la cuissine...et de la Eurovision du bordel. Je preferais parler des culs mais...

Je suis ravi de te revoir (de te relire). Au moins, maintenant tu a répondu quelque chose. Ce jour-ci, tu ne m'a rien dit! Dans une langue que je conaisse, je veux dire.

:P

Une autre jour, je parlarai en portugués (do sul).

Veña. Alédome de que esteas ben (alimentada). Coídate.

Ía poner: Je t'embrasse. Pero nunca me lembro se iso ten connotacións sexuais. Ou era Je te baisse?

Para evitar equívocos:

Unha aperta!